Leginkább a hamis ruházati cikkek és kiegészítők számítanak elfogadottak, derült ki a GfK kutató cég honlapján közzétett, csehek és szlovákok körében novemberben végzett felmérés eredményeiből.

Mégiscsak a ruha teszi az embert, derült ki a 800, Csehországban megkérdezett ember véleményéből. Az általános vélekedés szerint ugyanis azok, akik nem engedhetnek meg maguknak eredeti dizájner ruhákat, szívesen beérik azok másolataival is. Mivel a ruhák és kiegészítők márkája megmutatja a viselőjének társadalmi státuszát, 4-ből 3 cseh szívesen viselne hamisítványokat,  de persze csak akkor, ha a környezete nem tudná, hogy ezek a darabok nem valódiak.

„A csehek harmada és a szlovákok fele ismer valakit személyesen, aki hamis ruházati cikket visel – ez többnyire sportruházatot vagy nemzetközi márkák termékeinek másolatát jelenti. A legtöbb hamisítvány pólók és pulóverek közül kerül ki, majd a táskák, farmerek és edzőcipők következnek,” mondja Khaled El Tohami, a GfK Fogyasztási Cikkek és Média osztályának területi vezetője.

A csehek szerint az ilyen termékek minősége nem jó, ugyanakkor minden második cseh tervezi ruhatárát egy hamisított dizájner ruhadarabbal gyarapítani. A megkérdezettek harmada viszont erősen ellenzi a hamis termékek vásárlását: ők jellemzően olyan tehetősebb rétegből kerülnek ki, akik megengedhetik maguknak az eredeti példányokat is.

El Tohami szerint várható, hogy azok népszerűsége miatt a jövőben több hamisított ruházati terméket és kiegészítőt adnak majd el Csehországban és Szlovákiában is.