A légitársaságok egyre gyakrabban bíznak meg külsős cégeket a gépeik javításával, ez pedig magában hordozza az abból fakadó veszélyt, hogy nehezebb ellenőrizni, milyen alkatrészekkel és hogyan végezték el a szükséges munkálatokat, figyelmeztet a netnames.com. A mérnököknek persze szigorúan tilos hamis alkatrészeket használniuk, a több millió dolláros haszon érdekében sokszor mégis így tesznek.
Nem könnyű megbecsülni a hamisítványok gyakoriságát, azonban csak a 2009-es költségvetési évben az Egyesült Államok Vám- és Határőrsége 4 millió dollár értékű hamis eszközt foglalt le, köztük hálózati eszközöket és az (űr)repülésnél használt félvezetőket.
A hamisítványokkal még az USA szigorú biztonsági szabályokkal dolgozó hadseregét is célba vették.
John McCain szenátor azon véleményének adott hangot, miszerint az Egyesült Államokban a hamis alkatrészek egyre veszélyesebbek a nemzetbiztonságra, és nem lehet megkockáztatni, hogy egy ballisztikus rakétát elfogó vadászrepülő, egy ellenségre tüzelő helikopter vagy más katonai rendszer ilyen alkatrészek miatt ne legyen képes megfelelően működni. Hangsúlyozta továbbá, hogy a törvényhozás átláthatóságot, egységet és elszámoltathatóságot visz majd a védelmi eszközök ellátási láncába, és segít minden hatóságot abban, hogy a hamisítókat bíróság előtt vonják felelősségre tetteikért.
A hamis alkatrészek használata olyan következményekkel járhat, mint a menetrendek felborulása, plusz költségek, lecsökkent hatékonyság, megbízhatatlanság, a személyi biztonság veszélyeztetése, vagy az eszköz meghibásodása. Akár egy hadművelet sikere is múlhat egy ilyen alkatrészen.
Charles Schumer szenátor szerint a hadsereg által felhasznált hamis alkatrészek száma 250 százalékkal nőtt 2005 és 2008 között. 2009-ben pedig csak a haditengerészet 59.000 hamis, rakétákba való mikrocsipet, jeladót és más, hamis katonai eszközt vásárolt. Ezek az áruk Kínából származtak. A legsokkolóbb eset mégis az volt, amikor 1995-ben az Air Force One, az elnököt szállító repülőgép alkatrészei között találtak hamis darabot. John McCain és Carl Levin szenátorok 2011-ben indítottak vizsgálatot és szerintük 1800 esetben került sor hamisítványok használatára amerikai védelmi eszközben, és ezek 70%-a Kínából származott.
A Szenátus fegyveres testületeket ellenőrző bizottságának vizsgálata szerint legalább 7, Afganisztánba vezényelt harci repülőn voltak hamis alkatrészek. Sok ezek közül újként eladott, de leselejtezett darab volt.
Az eredményekre válaszul a Kongresszus módosított egy 2012-es védelmi törvényt, ennek értelmében pedig a Védelmi Minisztérium köteles iránymutatást kiadni a megvásárolt alkatrészek biztonságának szavatolása érdekében és fel kell lépnie a hamisítók ellen is.
Steven Foster, a NASA Dryden Repülésügyi Kutatóközpontjának munkatársa szerint a „hamis alkatrészek egyre kifinomultabbak és egyre jobban követik a piaci igényeket, ezzel egyre nagyobb problémát okozva az iparnak és a kormánynak is.”