Sokakat szólítottak már le bevásárlóközpontok parkolójában vagy forgalmas piacokon. A kérdés szinte mindig ugyanaz: „Kell olcsón eredeti parfüm?” Ha az ember csak egy pillanatra meginog, már lépre is ment, a dörzsölt árus többé nem ereszti. Meggyőző érvekkel tanúsítja az illatszerek eredetiségét, biztosít minket arról, hogy remek vásárt csinálunk, csak nekünk, csak most, potom áron. Már elavult duma, hogy a holmi „leesett a kamionról”, vagy egy felszámolt üzlet kiárusításából származik. A jelenlegi slágerszöveg: ebből vagy abból az ismert parfümériából lopták! És ami megdöbbentő, ez rendszerint hatásos. A morális gáton egy pillanat alatt túllépve, az óvatlan vásárló már nézegeti is a gépkocsi csomagtartójába hajolva a „márkás” bóvlit. Nem telik bele néhány perc és több doboz van a kezében, mert persze ha többet veszünk, az összeg is egyre csábítóbb, a kiindulási 15 ezer forint helyett már 10 ezer, vagy netán 5 ezer forintért is megszerezhetők a boltban többször ennyiért árult „ugyanilyen” kölnik. Meg ami még időközben előkerül a dobozokból: krém, szemhéjfesték, szempillaspirál stb. Bámulatos ügyességgel veszik rá az áldozatot, nehogy elszalassza a kivételes alkalmat.

A fenti módon tesztelésre beszerzett férfi és női parfümöt kicsomagolták. A kibontott „kamu” férfi Armani Code üvege első ránézésre nagyon hasonlított a formatervezett, kecses eredetire. Alaposabb mustra alá vetve azonban látszott, hogy az ugyancsak 125 ml-es űrtartalmúnak feltüntetett üveg egy kicsit kisebb, mint valódi társa, a kupak formája sem azonos, és a márkafelirat is haloványabb. Amikor pedig tüzetesen (pl. nagyítóval) áttanulmányozták a parfüm alján feltüntetett jelöléseket, nagyon kilógott a lóláb. Bár nagyjából minden szükséges információ szerepelt rajta, de hányaveti módon. Például a Made in France felirat helyén az állt, hogy Made Ernsce (?) Giorgio Armani. Ezek után már nem meglepő, hogy a tesztpapírra fújva az illatokat, ég és föld volt a különbség!

Az eredetinek árult női Angel parfümről első ránézésre is látszott, hogy silány utánzat. A celofánba csomagolt, érintetlennek tűnő doboz színe kékebb és halványabb volt, mint az eredetié. Kibontás után a „feldúlt” belsejű kartonba rejtett üveg fura színű és olajos illatú löttyöt tartalmazott, semmi kétséget nem hagyva afelől, hogy a „parfüm” nagyon hamis!

A cikk írói azt ajánlják, hogy parfümöt és kozmetikumokat ne az utcai kínálatból válasszanak, hanem a szaküzletekben.